8. Felhasznált irodalom
Bábosik , I. (1994): A nevelés folyamata és módszerei. Leopárd Könyvkiadó Kft, Budapest.
Bábosik I. (1996) A nevelés elméletének és gyakorlatának fejlődési tendenciái a XX. Században. Új Pedagógiai Szemle, 5: 16-24.
Bábosik I. (1999): A nevelés elmélete és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó Rt, Budapest, 1999: 39-41.
Bábosik, I. (1999): A nevelés elmélete és gyakorlata . Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Baker J., Horton S. (2004): A review of primary and secondary influences on sport expertise. High Ability Studies. 15(2): 211-228.
Baker J., Horton S. (2004): A review of primary and secondary influences on sport expertise. High Ability Studies. 15(2): 211-228.
Ballér E. (összeállította) (1983): Pedagógia III. A pedagógus (kísérleti jegyzet, kézirat). Budapest.
Báthory Z., Falus I., (1997): Pedagógiai Lexikon. Keraban Könyvkiadó, Budapest.
Bátori B. A testnevelés elmélete és módszertana. Budapest, 1991: 208-237.
Bátori B.(1991): A testnevelés elmélete és módszertana. Budapest, 1991: 208-237.
Baumgartner E., Bognár J., Géczi G. (2005): A tehetség fogalmának értelmezése: Testnevelés szakos hallgatók álláspontja. IV. Országos Sporttudományi Kongresszus Tanulmánykötet, II: 35-38.
Benczenleitner O. (2014): A sportágspecifikus motoros tesztek szerepe az elit kalapácsvetők eredményességében http://phd.semmelweis.hu/mwp/phd_live/vedes/export/benczenleitnerotto.d.pdf
Berecz B., Bíró M., Boda E. (2015): A sportágválasztás motívumai az atlétikában. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 42: pp. 17-26. (2015)
Bicsérdy G. (2002): Sportágválasztás a különböző életkorokban. Magyar Sporttudományi Szemle,33::3-4. 7-10.
Bíró M. (2003): A Nemzetközi Olimpiai Akadémia története és nevelési programja. ISKOLAI TESTNEVELÉS ÉS SPORT - ELMÉLETI MÓDSZERTANI ÉS INFORMÁCIÓS SZAKLAP (17) pp. 28-29.
Bíró M. (2006a) Tanítási-tanulási stratégiák a mozgásos cselekvéstanítás speciális területén, az úszásoktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 9: 62-71.
Bíró M. (2006b) Az interakció sajátossága az általános iskolai úszásoktatásban. Az Eszterházy Károly Főiskola Tudományos Közleményei, Új Sorozat XXXIII. Kötet Tanulmányok a sporttudományok köréből, Eger, 1: 23-34.
Bíró M. (2007): A szervezés módjainak és a foglalkoztatás formáinak megválasztása az úszásoktatásban. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 34: pp. 11-27. (2007)
Bíró M. (2008): Javaslat az oktatás stratégiáinak, módszereinek kiválasztásához, úszástanításnál. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 35: pp. 5-19. (2008)
Bíró M. (2009): Az úszásoktatás tanár-tanuló interakcióinak meghatározása, cheffers interakciós kategóriarendszerének (cafias) adaptálásával (Student-Teacher Interaction Analysis for the Teaching of Swimming Applying Cheffers’ Adaptation of Flanders Interaction Analysis). ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 36: pp. 5-20.
Bíró M. (2015a): Vízi táborok szervezése vezetése, vízi sportok beépítése az oktatásba. In: Váczi Péter (szerk.) Szabadidősportok. 114 p. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2015. pp. 54-76.
Bíró M. (2015b): A testnevelés aktuális kérdései In: Révész László, Csányi Tamás (szerk.) Tudományos alapok a testnevelés tanításához I. kötet: szemelvények a testnevelés, a testmozgás és az iskolai sport tárgyköréből. Társadalom-, természet- és orvostudományi nézőpontok. 286 p. Budapest: Magyar Diáksport Szövetség, 2015. pp. 105-136.
Bíró M., Kun P., Kolozsi L. (2010): A Játékos vízhez szoktatás, mint oktatási stratégia az úszásoktatásban. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 37: pp. 39-48. (2010)
Biró M., Müller A., Kinga Ráthonyi-Ódor, Gergely Ráthonyi, Éva Bácsné Bába, Beáta Dobay (2017) Az olimpiai játékok örökségei, különös tekintettel a gazdasági és társadalmi hatásokra. SELYE E-STUDIES 8:(1) pp. 51-63.
Biróné N. E. (2011) Sportpedagógia. Dialóg Campus Kiadó.
Bloom B.S. (1985): Developing talent in young people. Ballantine, New York.
Bognár J, Géczi G, Révész L, Trzaskoma-Bicsérdy G, Koltai M, Vincze G. Magyarországi csapatsportok tehetség-kiválasztásának összehasonlítása. In: Bognár J.(szerk.), Tanulmányok a kiválasztás és a tehetséggondozás témaköréből. Magyar Sporttudományi Társaság. Budapest, (2009) 237-249.
Bognár J, Trzaskoma-Bicsérdy G, Révész L, Géczi G.(2006) Szülők szerepe a sporttehetség gondozásban. Kalokagathia, 1-2. 86-95.
Bognár J., Istvánfi Cs., Kovács T. L., Antal Zs. (2008): Testnevelő tanárok presztízse: pályaválasztástól a pályaelhagyásig a nemek mentén. Kalokagathia, 1. 48-59.
Borbély A., Müller A. (2008): A testi-lelki harmónia összefüggései és módszertana. Valóság-Térkép-6. PEM tanulmányok (Kiadja: a Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Bp. szerkeszti: dr. Koncz István) 211.p. 2008.
Borbély A., Müller A. (2015): Sport és Turizmus. 110.p. Campus Kiadó, Debrecen. ISBN 978-963-9822-36-8
Child D. (2004): The gifted and talented. Psychology and the teacher. 7, Continum, London.
Côté J. (1999): The influence of the family in the development of talent in sport. The Sport Psychologist. 13: 395-417.
Czechowski M, Zukowska Z. (2010): The competence of physical education teachers in the health education program. Roczniki Panstwowego Zakladu Higieny, 61(4):395-9.
Czeglédi, L. (2007). IT kompetenciák az információs társadalomban: Haladunk vagy maradunk? In: Lehoczky László Kalmár László (szerk.) microCAD 2007, M szekció: 27. International Scientific Conference. 246 p. Miskolci Egyetem Innovációs és Technológia Transzfer Centrum, 2007. 25-30.
Czeglédi, L. (2016). Oktatástámogatás: felelősség és minőség. In: Karlovitz János Tibor (szerk.)Társadalom, kulturális háttér, gazdaság: IV. IRI Társadalomtudományi Konferencia. 488.
Czeizel E. (1997): Sors és Tehetség. Minerva Kiadó. Budapest.
Czeizel E. (2003). Sport és genetika. Magyar Sporttudományi Szemle. 1: 15-22.
Czeizel E. (2003): Legnagyobb természeti kincsünk: a tehetség Fizikai Szemle 2003/11. 398.
Czeizel E. (2004): Sors és tehetség. Urbis Könyvki-adó, Budapest.
Csáki I. (2017): http://real-phd.mtak.hu/535/1/csakiistvan.d.pdf
Csáki István, Bognár József, Révész László, Géczi Gábor (2013): Elméletek és gyakorlatok a tehetséges labdarúgó kiválasztásához és beválásához. Magyar Sporttudományi Szemle. 1. 14. évf. 53. 12–18.
Csáki István, Bognár József, Révész László, Géczi Gábor (2013): Elméletek és gyakorlatok a tehetséges labdarúgó kiválasztásához és beválásához. Magyar Sporttudományi Szemle. 14.(53). /1 12-18.
Csíkszentmihályi M., Rathunde, K., Whalen, S. (2010): Tehetséges gyerekek. Flow az iskolában. Budapest, Nyitott Könyvműhely.
Dinya A., Bíró M., Kopkáné Plachy J. (2016): A kiválasztás vizsgálata a kézilabda sportágban. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 43: pp. 3-12. (2016)
Ericsson K.A., Charness N. (1994): Expert performance: its structure and acquisition. American Psychologist. 49: 725-747.
Ericsson K.A., Krampe R.T., Tesch-Römer C. (1993): The role of deliberate practice in the acquisition of expert performance. Psychological Review. 100: 363-406.
Ericsson K.A., Lehmann A.C. (1996): Expert and exceptional performance: Evidence of maximal adaptation to task constraints. Annual Review of Psychology. 47: 273-305.
Falus I, Golnhoffer E, Kotschy B, M. Nádasi M, Szokolszky Á. A pedagógia és a pedagógusok egy empirikus vizsgálat eredményei. Akadémia Kiadó, Budapest, 1989: 16.
Falus I. (1988): A strukturált megfigyelésről. Magyar Pedagógia, 187-203.
Falus I. (1996): A megfigyelés. In: Falus I (szerk.), Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe, Keraban Kiadó, Budapest, 1996 a: 125-170
Falus I. (1996): A pedagógiai kutatás metodológiai kérdései. In: Falus I (szerk.), Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Keraban Kiadó, Budapest, 1996 b: 9-67.
Falus I. (1996): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Keraban Kiadó, Budapest, 1996: 9-210.
Falus I. (1998): Az oktatás stratégiái és módszerei. In.: Falus I. (szerk.), Didaktika, Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti tankönyvkiadó, Budapest, 1998: 271-322.
Falus I. (2007) A pedagógus. In.: Didaktika. Namzeti tankönyvkiadó, Budapest.550.
Géczi G., Révész L., Bognár J., Vincze G., Benczenleitner O. (2005): Talent and talent development in sport: The issue of five sports. Kalokagathia. 3: 113-123.
Géczi Gábor (2009): Siker és tehetséggondozás problémaköre u18 jégkorong játékosok motoros és pszichológiai vizsgálata alapján PhD Disszertáció Semmelweis Egyetem http://phd.semmelweis.hu/mwp/phd_live/vedes/export/geczigabor.m.pdf
Gombocz G. (2008): Serdülő és ifjúsági korú sportolók sportegyesületi nevelésének néhány kérdése. -kézi és kosárlabda utánpótlás edzők empirikus vizsgálatának tükrében-. Neveléstudományi Doktori Iskola.
Gombocz J. (1996.): Sportedzők nevelőmunkája Magyarországon a szakirodalom és egy empirikus vizsgálat tükrében In: Testnevelés- és sporttudomány 4. 19-25. o.
Gombocz J. (2004):A testnevelő tanár és az edző pedagógiai szerepe. In:Sportpedagógia, Szerk: Biróné Nagy E. Dialóg-Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 147-168.
Gombocz J. (2004.): Sport és erkölcsi nevelés. Mester és Tanítvány, 1. 115-126
Harsányi I. (1988): A tehetségvédelem kis kalauza. Pest Megyei Pedagógiai Intézet, Budapest.
Harsányi L. (2000): Edzéstudomány I. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs.
Harsányi L. (2004): Követelményprofil, értékelés, kiválasztás. Magyar Edző. 3: 26-30.
Harsányi L. Edzéstudomány. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 2000
Harsányi L.,Sebők A. (1989): Módszer a kiválasztás és válogatás érékelésére. Attlétika 5.3-7.
Hayes W. (2006): Communication in Swimming Teaching-maximising Feedback to the Learner, http://coachesinfo.com/category/swimming/128
Henschen KP. (1998): Athletic staleness and burnout: Diagnosis, prevention, and treatment. In. Williams J.M. (ed.) Applied Sport Psychology: Personal growth to peak performance (Third Edition). Mountain View, Mayfield, 398-408.
Herpainé Lakó J., Müller A., Szabó B. (2017):A tájfutás oktatásának lehetőségei az iskolában a kerettantervek tükrében. ACTA Academiae Paedagogicae Agriensis Nova Series: Sectio Sport 44: pp. 149-170.
Hill G.M., Hansen G.F. (1988). Specialization in high school athletics: A new trend? Clearing House. 62 (1): 40-41.
Hoare D.G., Warr C.R. (2000): Talent identification and women’s soccer: An Australian experience. Journal of Sport Sciences and Medicine. 18(9): 751-759.
Istvánfi Cs. (2002): A versenysportra történő kiválasztás aktuális problémái és megoldási lehetőségei az iskolában. Magyar Edző. 3: 8-10.
Jankovic, S., Heimer, N., Matkovic, B.R. (1993): Physiological profile of prospective soccer players. In: Reilly et.al. (eds):Science and Football II.295-297.
Keogh J.W., Weber C.L., Dalton C.T. (2003): Evaluation of anthropometric, physiological, and skill-related tests for talent identification in female field hockey. Canadian Journal of Applied Physiology. 28(3): 397-409.
Kristonné Bakos M., Müller A., Honfi L. Szövetes V. (2010): A „sportszakos” hallgatók sporttáborainak pedagógiai vonatkozásai. In: Harmadfokú képzés, felnőttképzés és regionalizmus. Régió és oktatás sorozat V.kötet. 249-256.p. 2010.TERD konferencia,Debreceni Egyetem. Magyarország,Debrecen.2008. jún.22-24.
Lénárd S., Szivák J. (2001): Neveléssel kapcsolatos nézetek. In: Golnhofer Erzsébet és Nahalka István (szerk.): Apedagógusok pedagógiája.Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 36–64.
Lidor R., Falk B., Arnon M, Cohen Y., Segal G., Lander Y. (2005): Measurement of talent in team handball: the quetionable use of motor and physical tests. The Journal of Strength and Conditioning Research. 19(2): 318- 343.
Lindner K.J., Johns D.P. (1991): Factors in withdrawal from youth sport: A proposed model. Journal of Sport Behavior. 14: 3-19.
Lindner, K.J., Kerr, J. (2001): Predictability of sport participation motivation from meta-motivational dominances and orientations. Personality and Individual Differences,3300::759-773.
Makszin I. (2002): A testnevelés elmélete és módszertana, Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 2002: 282.
Makszin I., Woth K. (2007): A testnevelés tanításához szükséges kompetenciák elsajátításához kapcsolódó vezetőtanári feladatok. Kalokagathia, 1-2: 75-86.
Mészáros J., Zsidegh M. (2002): A sporttehetség – humánbiológiai megközelítés. Magyar Edző. 3: 4-8.
Meylan, C., Cronin, J., Oliver, J., Hughes, M. (2010): Talent Identification in Soccer: The role of maturity Status on physical, physiological and tech-nical characteristics. International Journal of Sport Sciences and Coaching, 55::4. 571-592.
Mönks F.J., Knoers A.M.P. (1997): Ontwikkelingpsychologie. (Seventh Edition). Van Gorcum, Assen Renzulli J. (1978): The Enrichment Triad Modell: A guide for developingdefensible program for gifted and talented. Creative Learning Press.
Müller A (2015): Környezet és egészség. 55-67.p In:.Hidvégi Péter, Kopkáné Plachy Judit, Müller Anetta : Az egészséges életmód.(szerk. Hidvégi Péter) Eszterházy Károly Főiskola, Eger, Líceum Kiadó.56-67.p. ISBN 978-615-5297-32-8 https://uni-eszterhazy.hu/public/uploads/az-egeszseges-eletmod_55bf8f5ac2847.pdf
Müller A. (2015): Fitness Alapismeretek. 8-28p.p. In. Fitness-wellness és táplálkozás terápia elmélete és gyakorlata(szerk. Melczer Csaba.) Pécs, 2015. ISBN978-963-642-789-4. http://www.etk.pte.hu/files/tiny_mce/File/oktatas/OktatasiAnyagok/!Palyazati/sport/FitnessWellness_eK2.pdf)
Müller A. (2017): Role of the outdoor sports in the hungarian every-day p.e, recreation and tourism .SLOVAK JOURNAL OF SPORT SCIENCE 2:(2) Paper sjss.sk/files/3_muller.pdf. 6 p. (2017)
Müller A. Széles-Kovács Gy., Seres J., Bocz Á., Hajdu P., Sütő L., Szalay G., Szabó B. Juhász I. (2007): A sporttáborok szerepe az Eszterházy Károly Főiskolán. In: Acta Academiae Pedagogicae Agriensis. XXXIV. Kötet. 105-117.p. 2007.
Müller A., Bíró M., Váczi P., Herpainé Lakó J. (2016): Az olimpia hatásai a gazdaságra, társadalomra. In: György Juhász, Enikő Korcsmáros, Erika Huszárik (szerk.) A Selye János Egyetem 2016-os „Korszerű szemlélet a tudományban és az oktatásban“ Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötete. Pedagógiai szekciók = Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho – 2016 „Súcasné aspekty vedy a vzdelávania”. Sekcie pedagogickych vied. 455 p. Konferencia helye, ideje: Komárno, Szlovákia, 2016.09.13-2016.09.14. Komárno: Selye János Egyetem, 2016. pp. 369-374.(ISBN:978-80-8122-187-3)
Müller A., Könyves E., Várhelyi T.,Mondok A. (2008): Új utakon a testnevelő tanárképzés Egerben - A sportszakos hallgatók utazási szokásainak, és a sítáborozás kínálati elemeivel való elégedettségének vizsgálata. In: ECONOMICA. 1. szám. 85-95.p. 2008. Nádori L. (1981): Tehetségkutatás-, gondozás a sportban. Testnevelés és Sporttudomány. 2: 51-62.
Nádori L. (1985): A tehetségek keresésének lehetőségei a testnevelésben. Pedagógiai Szemle. 4: 386-393.
Nádori L. (1987): Az utánpótlás nevelés időszerű kérdései. In: Kiválasztás és utánpótlásedzés Nemzetközi Sporttudományos Konferencia. Pécs. 12-22.
Nádori L. Az edzés elmélete és módszertana. Magyar Testnevelési Egyetem, Budapest, 1991. 12-16.
Nagy Gy. (1973): Sport és pszichológia. Sport Kiadó, Budapest.
Nagy S. (1984): Az oktatáselmélet alapkérdései, második kiadás Tankönyvkiadó, Budapest, 1984: 46-48.
Nagy S. (1986): Az oktatás elmélete. Tankönyvkiadó, Budapest 1986: 24.
Nagy Zs, Anetta Müller, Melinda Bíró, Eszter Boda, Iuliana Boros‐Balint:Study of the Basketball and Volleyball Thematic Unit Based on the Student s’ Performance. STUDIA UNIVERSITATIS BABES-BOLYAI EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE 62:(1) pp. 29-41. (2017a)
Nagy Zs., Müller A, Bácsné Bába É., Bíró M., Pusztai G. (2017): A differenciálás mérése a testnevelésben az atlétika tanítási egység alatt. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 15:(4) pp. 147-162. (2017b)
Nagy Zs., Müller A. (2010): Az általános iskolai tanulók és a középiskolai tanulók táborválasztási motivációs értékei. In: Harmadfokú képzés, felnőttképzés és regionalizmus. Régió és oktatás sorozat V. kötet. 265-270.p. 2010. TERD konferencia, Debreceni Egyetem. Magyarország. Debrecen. 2008. június 22-24.
Nagy Zs., Müller A., Simon Ugron Á., Zidek P., András Á. (2016): A testnevelésórán alkalmazott pulzusmérés szerepe a tanulók differenciált oktatásában. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 43:(Különszám) pp. 161-178. (2016)
O’Dell I., Tietjen L.L. (1997): Kids, parents, coaches and recreation activities. Parks and Recreation. 32: 70-77.
Oberschneider M. (2002): Understanding transference in parent guidance. Bulletin of Menninger Clinic. 66(2): 184-206.
Orosz P., Fábián Gy., Pilvein M. (1983): Adatok a labdarúgók kiválasztásához és beválásához. A Testnevelési Főiskola Közleményei, 3, 71 -110
Orosz R. (2009): A labdarúgó tehetség kibontakozását befolyásoló pszichológiai tényezôk vizsgálata, PhD értekezés, Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola.
Orosz Róbert (2009): A labdarúgó tehetség kibontakoztatását befolyásoló pszichológiai tényezők vizsgálata.
Ostojic, M.S. (2000): Physical and physiological characteristics of elite Serbian soccer players. Physical Education and Sport,11::7. 23-29.
Pérusse L., Gagnon J., Province M. A., Rao D. C.,Wilmore J. H., Leon A. S., Bouchard C., Skinner J. S. (2001): Family aggregation of submaximal aerobic performance in the HERITAGE Family Study. Medicine and Science in Sports and Exercise. 33: 597-604.
Pluhár Zs., Keresztes N., Pikó B. (2003): „Ép testben ép lélek“. Középiskolások értékrendje fizikai aktivitásuk tükrében. Magyar Sporttudományi Szemle, 44::2. 29-33.
Prisztóka Gy., Vass M., Papp G. (2004): A testnevelő tanári szakra jelentkezők motivációi. Kalokagathia, 42:1-2. 133-139.
Ranschburg J. (2004): Gepárdkölykök. Urbis Könyvkiadó. Budapest.
Rátkai I. (1994): Testnevelés Tantárgypedagógia. Kézirat, Nemzetközi Tankönyvkiadó, Budapest, 1994: 25-60, 105-115.
Renzulli J., Smith L.H. (1981): The compactor. Creative Learning Press.
Rétsági E, Hamar P. A testnevelés és sport oktatáselméleti alapjai. In: Bironé NE (szerk.), Sportpedagógia, Kézikönyv a testnevelés és sportpedagógiai kérdéseinak tanulmányozásához. Dialóg Campus Kiadó, Pécs. 2004: 173-220.
Rétsági E. A testnevelés tantárgy – pedagógiája. Dialóg Campus Kiadó, Pécs 2004: 93–157.
Révész L. (2008): A tehetséggondozás, a kiválasztás és a beválás néhány kérdésének vizsgálata az úszás sportágba Doktori értekezés (2008) http://phd.semmelweis.hu/mwp/phd_live/vedes/export/reveszlaszlo.d.pdf
Révész L., Bognár J, Sós Cs., Biró M., Szájer P. (2012): A sportágválasztást meghatározó tényezők elemzése versenyszerű úszóknál. MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE 13:(1 (49)) pp. 26-35. (2012)
Révész L., Bognár J., Géczi G., Benczenleitner O. (2005): Tehetségmeghatározás, sportágválasztás és kiválasztás három egyéni sportágban. Magyar Sporttudományi Szemle. 4: 17-23.
Révész L., H Ekler J., Fügedi B., Bíró M., Karsai I., Polgár T. (2015): A tanár-diák kapcsolat vizsgálatának lehetősége az iskolai testnevelésben. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 42: pp. 3-15.
Révész László, Bognár József, Géczi Gábor (2007): Kiválasztás, tehetség és pedagógiai értékek az úszásban. Új Pedagógiai Szemle, 4. 45–53.
Révész László, Bognár József, Sós Csaba, Biró Melinda, Szájer Péter (2012): A sportágválasztást meghatározó tényezôk elemzése versenyszerû úszóknál. Magyar Sporttudományi Szemle, 13. (49)/1 26-35.
Rókusfalvy P. (1985): Tehetségkutatás,- kiválasztás- és gondozás. Testnevelés és Sporttudomány. 1: 16-21.
Rókusfalvy P.(1981): Sportpszichológia. Sport.Budapest.
Szabó B, Bíró M, Széles-Kovács Gy. (2003): Tendencies to reform content and structure of Physical Education. Telesná Vychova A Sport V. Presov, Tretom TisícrocÍ, Elektronicky Zborník. 482-486.
Szabó B., Széles-Kovács Gy., Müller A., Seres J. (2007): A testnevelés tantárgy kompetencia alapú tanításának tervezése a tanítási egységek és a tanórák alapján. In: Acta Academiae Pedagogicae Agriensis. XXXIV. Kötet. 123-137.p. 2007
Szabó T. (2002): Jelen és távlatok. Magyar Edző. 3: 21-22.
Szabó-Rácz P., Bíró M. (2012): Az úszásnemek sorrendjének megválasztása az óvodai úszásoktatásban. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SPORT 39: pp. 30-43. (2012)
Szlatényi Gy. (2002): A diáksport szerepe a versenysport utánpótlásának kiválasztásában. Magyar Edző. 3: 11-14.
Trzaskoma-Bicsérdy Gabriella (2007): A sportági eredményesség néhány meghatározó tényezőjének vizsgálata birkózásban Doktori értekezés Semmelweis Egyetem Nevelés- és Sporttudományi Doktori Iskola Sport, Nevelés- és Társadalomtudományi Program
Vernacchia, R.A., McGuire, R.T., Reardon, J.P., Templin, D.P. (2000): Psycho-social characteristics of Olympic track and field athletes. International Jour-nal of Sport Psychology, 3311::5-23.
Wiersma L.D. (2000): Risks and benefits of youth sport specialization: Perspectives and recommendations. Pediatric Exercise Science. 12: 13-22.
Williams, A.M., Franks, A. (1998): Talent identification in soccer. Sport, Exercise and Injury,44::159-165.
Wilmore J. H., Stanforth P. R., Gagnon J., Rice T., Mandel S., Leon A.S., Rao D.C., Skinner J. S., Bouchard C. (2001) Heart rate and blood pressure changes with endurance training: The HERITAGE Family Study. Medicine and Science in Sports and Exercise. 33: 107-116.