A Pedagógiai Pszichológiai Tanszék oktatóinak témajavaslatai műhelymunka készítéséhez

Dr. Habil. Dávid Imre

  1. A tehetségazonosítás eszközei és lehetıségei az intellektuális szférában
  2. A kiemelkedı intellektuális képességek vizsgálata
  3. Az intelligencia és a kreativitás vizsgálata
  4. Reklámpszichológia
  5. Kommunikációs folyamatok elemzése
  6. Személyiségfejlesztés lélektani csoportmunka keretei közt
  7. Különféle dramatikus eszközök (báb-, és drámajáték) pszichológiai hatásmechanizmusai
  8. Szépirodalom és pszichológia
  9. Pszichológia a filmekben, avagy a filmek pszichológiája
  10. A fent megjelölt elsődleges témák mellett természetesen lehetőség nyílik egyénileg egyeztetett témákban is szakdolgozati témavezetésre.

Páskuné dr. Kiss Judit

  1. Zene és személyiségfejlesztés
  2. Teljesítménymotivációnak az egyéb, nem kognitív személyiség-összetevőkkel való kapcsolata
  3. Tanulási motiváció
  4. Munkahelyi (itt iskolai/tanulási) légkör és elégedettség
  5. A pályaalakulást befolyásoló tényezők
  6. A pályaérettség komponensei
  7. Egyéb, előzetesen egyeztetett témák

Dr. Pataky Nóra

Szakdolgozat és műhelymunka témák:

  1. Gyermek- és serdülőkori rizikómagatatartás
  2. Magatartásproblémák, beilleszkedési nehézség
  3. Iskolai agresszió
  4. Tehetség és pszichés problémák pl. hangulati zavarok, perfekcionozmus,kényszer stb.
  5. Tehetségesek személyiségjellemzői
  6. Hallgatói kiégés, diákok kiégése, verseny-, teljesítményhelyzetek és kiégés
  7. Pedagógusok konflikuskezelése és személyiségvonások
  8. Rajzvizsgálatok, rajztesztek alkalmazása különböző problémáknál
  9. Gyász, veszteség gyerek- és serdülőkorban
  10. Válás utáni érzelmi helyzetek vizsgálata
  11. Az apák szerepe a pszichés problémák hátterében
  12. A terhesség pszichés változásai
  13. Gyermek-és serdülőkor klinikai pszichológiai zavarainak vizsgálata
  14. A családon kívül nevelkedő gyermekek
  15. Egyéb egyeztetett témák

Péter-Szarka Szilvia

  1. Tehetségvizsgálatok, tehetségazonosítás
  2. Korai tehetséggondozás
  3. Időskori tehetséggondozás, elégedettség, új életszerepek az öregkorban
  4. Motiváció, motiváló tanítási gyakorlat
  5. Kreatív tanítási-tanulási légkör, flow az iskolában
  6. Konfliktuskezelés, iskolai erőszak
  7. Iskolai légkör és zaklatás
  8. Tanári elégedettség és iskolai klíma
  9. A nyelvtanulási motiváció jellemzői és változásai
  10. Multimédiás eszközök használata a tanításban

Inántsy-Pap Judit

  1. Elosztási viselkedés alakulása gyermekkorban
  2. Szülőkhöz való kötődés
  3. Társas tudatosság az óvodás korban
  4. Szociális pozíció lényegi aspektusai az óvodás és iskolás években

Inántsy-Pap Judit, Péter-Szarka Szilvia

  1. Kötődés
  2. Kortárskapcsolatok
  3. Szociális fejlődés
  4. Nemi identitás fejlődése
  5. Pszichoszexuális fejlődés
  6. Erkölcsi fejlődés
  7. Kognitív fejlődés
  8. Agresszió és proszociális viselkedés fejlődése
  9. Dominancia a gyermekcsoportokban
  10. Megosztási viselkedés alakulása gyermekkorban
  11. Társas tudatosság óvodáskorban
  12. A családi és intézményes szocializáció hatása a fejlődésre
  13. A rajz mint a gyermeki önkifejezés eszköze
  14. Játék, játékmegfigyelés
  15. Kulturális különbségek a fejlıdés mutatóiban

Nótin Ágnes

  1. Az iskolai életben megjelenő szorongásformák
  2. Hátrányos helyzetű tanulók jellemzői
  3. Pedagógus mentálhigiéné – stresszkezelés
  4. Egyéb, előzetesen egyeztetett témák

Bíró Zsolt

Műhelymunka témajavaslatok:

  1. Iskolapszichológia
  2. Tanulásmódszertan
  3. Versengés, együttműködés diákcsoportokban
  4. Attitűdök alakulása a pedagóguspályán
  5. Attribúciók és teljesítmény